‘Hoge schoenen’

Ik heb moeilijkheden om lange afstanden te stappen en daardoor had mijn kinesiste me aangeraden om steeds ‘hoge schoenen’ te kopen. Niet met hakken zoals vrouwen, maar hoog aan de enkels uiteraard. Meestal koop ik zo van die zware wandelschoenen. Maar nu voor de komende zomer wil ik toch eens wat lichtere schoenen.

Hoge sportschoenen dus.

Waar denken jullie dan aan?

Juist, basketschoenen.

Mijn ‘zomerschoenen’ zijn al drie jaar oud denk ik en ze zijn hun sterkte wat aan ’t verliezen. Vroeger waren het stevige schoenen, nu kan ik ze al soepel buigen, wat niet goed is natuurlijk.

Na wat rond vragen met mensen kwam ik uit bij: Zalando. L1 kocht hier klederen per dozijn als het ware. Bijvoorbeeld: een bloesje in haar maat, een maatje groter en een maatje kleiner. Dat wat paste hield ze, de rest stuurde ze terug.
Maar aangezien ik steunzolen moet dragen wil ik die toch goed passen en durf ik zo maar niet ‘wat’ bestellen.

En dan nog, Zalando is toch eigenlijk voor vrouwen, niet? Ik ben geen gillende vrouw die voor de deur wacht op de leverancier.

Ofwel: Foot locker. Daar zou er ook nog basketschoenen te vinden zijn.

Ik ging eerst hier naar het koopcentrum in DeGroteStad, want daar had ik die ooit al eens gezien. Maar vorige week, na het centrum twee keer rond gewandeld te hebben en nog niet gevonden bleek dat de winkel er weg was. Ik zocht, terug thuis, online. En nu bleek er op de Meir er nog eentje te zijn. Dus ik denk daar volgende week eens naartoe te gaan.

Nu ik toch op de site zat keek ik eens naar de eventuele modelletjes die er op stonden:

Wat denken jullie tussen deze twee? De eerste:

Schermafdruk 2016-05-02 16.18.35

of de tweede:

Schermafdruk 2016-05-02 16.18.49

En als ik dan toch in de winkel ben koop ik me ineens:
Schermafdruk 2016-05-02 16.18.59
voor deze winter.

Dan kan ik toch weer een jaar of 3 (hopelijk) verder.

Welke van de twee eerste zouden jullie kiezen?

11 reacties op ‘‘Hoge schoenen’

  1. misssexandthecity schreef:

    Ik zou ook voor het 2de paar gaan,……en overal vind je Foot Locker,….ik weet ze overal zijn is namelijk de favo winkel van mijn zoon 🙂

    Like

  2. LJ schreef:

    Ik vind de eerste het mooist, ik snap dat gedoe met een spierwitte zool niet want dat wordt toch direct vuil 🙂 Hoewel dat roze misschien iets te euhm roze is :p
    Zeg en Zalando ze verkopen daar ook mannenspullen he, heeft toch niets te maken met gillend op de postbode staan te wachten? 🙂 Hoewel ik schoenen ook liever niet online bestel want inderdaad met steunzolen moet dat écht passen.

    Like

  3. Euhm, ik ga niet kiezen maar wat raad geven. Mijn man is basketballcoach en raadt je af om dergelijke schoenen te kopen als je nièt gaat basketten. Basketschoenen worden vooral gebruikt voor hele korte afstanden, vooral lopen (sprinten) en meteen weer afremmen en zijn dus daar voor speciaal gemaakt. Ze zorgen ervoor dat je lichaam licht voorovergebogen is, een houding die niet geschikt is voor te wandelen en die oncomfortabel kan zijn. Je zal nog meer last krijgen van je voeten (en je rug!) als je deze zou gebruiken om lange afstanden te wandelen. Ook korte afstanden wandelen trouwens.
    Tegenwoordig zijn er ook wel wandelschoenen verkrijgbaar die echt licht zijn – voor in de zomer dus – en toch waterdicht. In winkels zoals Decathlon hebben ze veel keuze (goedkoper en ook duurdere, dus betere kwaliteit), maar je kan ook naar AS Adventure gaan als je echt geadviseerd wil worden.
    ZEKER geen sportschoenen kopen om te gaan wandelen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie